Galegolandia


Olladas con sorna, olladas con enfado, olladas ao exterior, olladas ao interior, olladas escépticas, olladas esperanzadoras, olladas que fan pensar, olladas para esquecer; olladas interrogantes; olladas declarativas; olladas exclamativas; olladas ao ar; olladas desde a terra; olladas de resignación; olladas de resistencia; olladas que non entenden; olladas que non se explican. Porque os “chascarrillos” son moitos e non todo vai ser perder falantes...

22.8.06

Publicidade a eito pero sen xeito


Este moucho observa que en pleno século XXI a guerra dos prezos xa non está nos comestibles senón na tecnoloxía, os mp3s, TFTs e ordenadores portátiles substituíron o aceite, o deterxente ou a botella de Soberano doutrora, e cada vez son máis as cadeas comerciais dispostas a equiparnos o fogar co último chegado de Xapón ou Taiwan.
Na cidade máis poboada do país, mesmo é a guerra. Nunha mesma área comercial comparten teito unha cadea portuguesa e unha catalana. Folletos de inauguración multipáxinas, a toda cor e moreas de fotos. O idioma elixido? o castelán como non... Con todo, no folleto da portuguesa aínda quedan retallos do tipo "disponivel" (sic) (no anuncio dun mp3), "viagen" (no anuncio dun secador) ou "retrácteis" (no mesmo anuncio do secador); no folleto da empresa catalá o castelán está impoluto, mais convidásenos en catalán a contribuír co medio tirando o folleto a un colector de papel cando xa non nos sexa útil. Da lingua galega nin a máis mínima pegada.
Ás veces penso que a normalización se perde día a día con cada comercio que se abre...